صفحه کلید لپ تاپ خود را با این مراحل ساده تمیز کنید

110

چه در خانه کار کنید و چه در محل کار، به احتمال زیاد صفحه کلید شما بسیار کثیف است. از خرده نان‌ها و نوشیدنی‌های ریخته شده گرفته تا خاک و گرد و غبار. کلیدهای لپ تاپ مانند آهنربا عمل کرده و همه چیز را جذب می‌کنند. می‌دانید که باید آن را تمیز کنید، اما بهترین روش تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ چیست؟

در ایستاتگ کارشناسان ما به صدها مشتری کمک می‌کنند تا از فناوری خود نهایت استفاده را ببرند و مشکلات دستگاه خود را حل کنند. در ادامه راهنمایی در مورد نحوه تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ بدون آسیب رساندن به آن بیان شده است.

برای تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ از چه چیزی می‌توانم استفاده کنم؟

قبل از شروع به مواد زیر برای انجام ایمن آن نیاز دارید:

  • پارچه میکروفیبر
  • قلم مو نرم
  • سواب‌های پنبه‌ای
  • ایزوپروپیل الکل
  • هوای فشرده

همه اینها موارد خوبی برای پاک کردن کلیدهای لپ تاپ هستند و استفاده از مقدار کمی ایزوپروپیل الکل بی‌خطر است. شما همچنین می‌توانید از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده هم استفاده کنید، اما مطمئن شوید که از دستمال مرطوب یا هر محصول دیگر حاوی سفید کننده خودداری کنید زیرا می‌تواند به پوشش روی کلیدها آسیب برساند.

تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ

راههای تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ

از بین بردن کثیفی و زباله از کیبورد لپ تاپ ساده است، فقط این مراحل را دنبال کنید.

1. لپ تاپ خود را خاموش کنید و از برق بکشید
اگر می‌خواهید خطر نفوذ رطوبت به رایانه کاهش پیدا کند و هنگام پاک کردن کلیدها از ارسال ایمیل اشتباه خودداری شود، حتماً این کار را انجام دهید.

2. لپ تاپ خود را برعکس کنید و آن را تکان دهید
با این کار خرده‌های بزرگ یا گرد و غبار روی صفحه کلید از بین ببرد. برای راحتی بیشتر در پاکسازی، بهتر است این کار را روی حوله یا سطل زباله انجام دهید.

3. از یک برس نرم یا هوای فشرده برای تمیز کردن زباله‌های نرم استفاده کنید
از یک برس نرم برای پاک کردن گرد و غبار از لبه و‌ روی هر کلید استفاده کنید. سعی کنید این کار را در حالی انجام دهید که صفحه کلید وارونه است تا از فشار دادن بیشتر خاک به شکاف جلوگیری کنید.

اگر یک قوطی هوای فشرده دارید، می‌توانید از آن برای بیرون آوردن هر چیزی که در کلیدها گیر کرده است نیز استفاده کنید. هوا را به صورت زیگزاگ روی صفحه کلید اسپری کنید، سپس آن را بچرخانید و این کار را تا زمانی تکرار کنید که هر چهار طرف کلیدها را انجام دهید. فقط هوا را مستقیماً زیر کلیدها اسپری نکنید، زیرا ممکن است باعث آسیب کلیدها شود.

نحوه ضدعفونی کردن صفحه کلید لپ تاپ

یک پارچه میکروفیبر کمی مرطوب با ایزوپروپیل الکل تهیه کنید و هر کلید را با دقت پاک کنید. همچنین می‌توانید مقداری الکل را روی یک سواب پنبه‌ای بریزید و از آن برای تمیز کردن مناطقی استفاده کنید که دسترسی به آن‌ها سخت است. دستمال‌های ضدعفونی‌کننده (بدون سفیدکننده) راه دیگری برای ضدعفونی کردن صفحه‌کلید هستند، کافی است ابتدا آن‌ها را فشار دهید تا رطوبت به داخل لپ‌تاپ نفوذ نکند.

تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ

چگونه زیر کلیدهای لپ تاپ را تمیز کنیم؟

اگر نمی‌دانید چگونه صفحه‌کلید لپ‌تاپ را تمیز کنید بهترین راه این است که کلیدها را بردارید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد زیر آنها را پاک کنید. اگرچه همه لپ تاپ‌ها این قابلیت را ندارند، بنابراین مدل لپ تاپ را به صورت آنلاین جستجو کنید تا ببینید آیا کلیدهای آت قابلیت جابجایی دارند یا خیر و همیشه مطمئن باشید کاری انجام نمی‌دهید که ممکن است به لپ تاپ آسیب برساند یا هرگونه ضمانت آن را باطل کند. اگر لپ تاپ شما دارای کلیدهای قابل جابجایی است، در ادامه نحوه تمیز کردن زیر آنها آورده شده است.

1. از صفحه کلید عکس بگیرید
به این ترتیب وقتی کلیدها را برگردانید می‌دانید هر کدام در کجا قرار دارند.

2. کلیدها را باز کنید
می توانید یک جعبه ابزار از یک فروشگاه لوازم الکترونیکی خریداری کنید، اما یک شی کوچک و مسطح مانند پیچ ​​گوشتی یا چاقو نیز موثر عمل می‌کند. سعی کنید آنها را به آرامی جدا کنید تا به صفحه کلید آسیب نرسانید.

3. زیر کلیدها را پاک کنید
از پارچه یا سواب پنبه‌ای آغشته به الکل ایزوپروپیل استفاده کنید. اما فقط از مقدار کمی مایع استفاده کنید تا در دستگاه چکه نکند.

4. کلیدها را تعویض کنید
صبر کنید تا صفحه کلید کاملا خشک شود، سپس آن را تنظیم کنید و به آرامی هر کلید را فشار دهید تا زمانی که احساس کنید در جای خود قرار گرفته است.

اگر این مراحل را امتحان کرده‌اید و هنوز به کمک نیاز دارید، حتماً به متخصص مراجعه کنید.

منبع: asurion

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.