عادتهای مخرب که فناوری گران قیمت شما را خراب می‌کند

0 146

تلفن، تبلت یا لپ تاپ دستگاه‌های براق و تمیزی هستند که برنامه‌های شما را مدیریت می‌کنند، خاطرات شما را ذخیره کرده و شما را با دوستان و خانواده مرتبط می‌کنند، تمام کارهای مهم را انجام می‌دهند. امروزه برای بیشتر کارها به فناوری متکی هستیم برای کار، مدرسه، بازی و … پس بهتر است از دستگاه‌هایمان مراقبت کنیم تا بتوانند مدت زیادی مانند دستگاه‌های نو کار کنند. اما گاهی به دلیل داشتن عادتهای مخرب عمر فناوری ما کاهش پیدا می‌کند اما خبر خوب این است که تغییر این عادت‌ها آسان است. ما شما را از طریق این مقاله و بیان عادتهای مخرب فناوری راهنمایی می‌کنیم و پنج نکته ساده از کارشناسان را در مورد نحوه کار کردن دستگاه‌ها به‌عنوان دستگاه جدید برای مدت طولانی‌تری بیان می‌کنیم.

عادتهای مخرب فناوری

1. از شارژرها و سیم‌هایی استفاده می‌کنید که برای دستگاه شما ساخته نشده‌اند
ممکن است شارژرهای ارزان و بی‌برند جذاب به نظر برسند (به خصوص زمانی که باتری شما رو به اتمام است و از خانه دور هستید) اما بسیاری از این شارژها فرآیند آزمایشی را -که مثلاً اپل به آن نیاز دارد- طی نکرده‌اند. این شارژرهای بی‌برند نه تنها برای شارژ باتری کارایی کمتری دارند، بلکه خطرناک نیز هستند: ممکن است باعث ویروسی شدن دستگاه یا گرم شدن بیش از حد و حتی آتش گرفتن آنها شوند.

کارشناسان ما استفاده از شارژرها را مستقیماً از تولیدکنندگان یا خرده‌فروشان تأیید شده، توصیه می‌کنند.

عادتهای مخرب

2. دستگاه‌های خود را با دستمال‌های ضدعفونی‌کننده خشن تمیز می‌کنید – یا اصلاً آنها را تمیز نمی‌کنید
تلفن، لپ‌تاپ، تبلت و سیستم بازی همه کثیف هستند. آنقدر کثیف هستند که یک مطالعه در دانشگاه میشیگان نشان داد که باکتری‌های موجود در گوشی‌های معمولی 10 برابر بیشتر از صندلی‌های توالت کثیف است. ما بیش از ده بار در روز تلفن‌هایمان را برمی‌داریم و تقریباً در همه جا از جمله در حمام از آنها استفاده می‌کنیم.

اهمیت تمیز نگه داشتن فناوری فراتر از میکروب‌ها است. پاک کردن منظم دستگاه گرد و غبار و زباله‌ها را از درگاه‌های دستگاه و از اجزای داخلی آن دور نگه می‌دارد. انجام این کار عمر فناوری را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود مانند یک دستگاه جدید کار کند. اما یک راه درست و یک راه اشتباه برای تمیز کردن دستگاه‌ها وجود دارد. راه اشتباه استفاده از دستمال ضدعفونی کننده خشن است که می‌تواند به صفحه نمایش دستگاه آسیب برساند. راه درست شامل اسپری کردن یک پارچه میکروفیبر با محلول 50/50 الکل و آب و سپس پاک کردن صفحه نمایش تلفن یا لپ تاپ است.

می‌خواهید به صورت عمیق‌تر آن را تمیز کنید؟ اجازه دهید یک متخصص آن را مدیریت کند، تا به طور تصادفی به دستگاه‌های خود آسیب نرسانید. شاید به تنهایی بتوانید از شر میکروب‌ها و پوسته‌های سطحی انباشته شده در طول زمان خلاص شوید، اما یک متخصص می‌تواند با خیال راحت از ابزارهای دقیق برای تمیز کردن مهم‌ترین قسمت‌ها و پورت‌ها (مانند میکروفون، اسپیکر و درگاه‌های شارژ) از داخل به بیرون استفاده کند تا فناوری شما در بهترین حالت قرار گیرد.

3. دستگاه خود را یک شب در شارژ می‌گذارید
ممکن است این کار معقول به نظر برسد، اما مطالعات روی باتری‌های لیتیوم یونی نشان داده است که تخلیه مکرر باتری و سپس شارژ کردن آن تا 100 درصد منجر به عمر باتری کوتاه‌تر می‌شود. اگر باتری پر باشد و به برق وصل باشد منجر به شارژ بیش از حد می‌شود که انرژی را هدر می‌دهد. در عوض، سعی کنید دستگاه خود را بین 40 تا 80 درصد شارژ نگه دارید، یا آن را 2 تا 3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب شارژ کنید. این کار باعث می‌شود باتری برای مدت طولانی‌تری مانند نو کار کند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید دارای ویژگی‌های تاخیر شارژ هستند که از شارژ بیش از حد باتری جلوگیری می‌کند، اما اگر می‌خواهید از یک دستگاه قدیمی حداکثر استفاده را ببرید، به قانون 40 تا 80 درصد پایبند باشید.

عادتهای مخرب

4. راه اندازی مجدد دستگاه را فراموش می‌کنید
همه ما گاهی اوقات به استراحت نیاز داریم، و همین امر در مورد دستگاه‌ها نیز صدق می‌کند. راه‌اندازی مجدد هفته‌ای یک‌بار می‌تواند به پاک کردن حافظه دستگاه، تازه‌سازی نرم‌افزار و راه‌اندازی مجدد برنامه‌ها کمک کند.

راه‌اندازی مجدد می‌تواند با بستن برنامه‌ها و برنامه‌های تخلیه باتری و همچنین رفع اشکالات، به کاهش مشکلات شارژ کمک کند.

5. به خرید کیس، روکش یا طرح حفاظتی آن توجه نمی‌کنید
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد لحظه‌ای که تبلت از دست شما می‌لغزد و روی زمین می‌افتد اما خرید یک قاب محکم – اگر ضد آب باشد بهتر است – و یک محافظ صفحه به محافظت از دستگاه و تمام پورت‌های آن کمک می‌کند.

منبع: asurion

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.