علت باز نشدن اینستاگرام و روش‌های رفع آن

0 219

باز نشدن اینستاگرام تقریباً به مشکل خود اینستاگرام مربوط می‌شود، نه کاری که شما انجام می‌دهید. با این حال، مراحل زیر به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که مشکلات از کجا ناشی می‌شود؟

این برنامه نیز مانند خیلی از برنامه‌های دیگر مشکلاتی دارد که ممکن است در بعضی مواقع باعث اختلال در کارایی آن شود ممکن است بعضی از این مسائل بخاطر مشکلات فنی اینستاگرام، استفاده از نسخه قدیمی اینستاگرام و بروز نبودن برنامه باشد. نکات زیر در مورد حل مشکلات اینستاگرام، هم وب سایت و هم اپلیکیشن را در تمامی پلتفرم‌های موبایل از جمله iOS و اندروید پوشش می‌دهد.

علت باز نشدن اینستاگرام

مشکلات مربوط به باز نشدن اینستاگرام می‌تواند به روش‌های مختلفی ظاهر شود.

  • ممکن است وب‌سایت اینستاگرام از هر جایی، از جمله مرورگر وب یا برنامه‌های تلفن همراه، غیر قابل دسترسی باشد.
  • ممکن است فقط در گوشی همراه کار نکند که نشان دهنده مشکل برنامه یا دستگاه تلفن همراه است.
  • ممکن است نتوانید از هر جایی وارد اینستاگرام شوید.
  • ممکن است مشکلاتی در ایجاد پست‌های جدید در اینستاگرام وجود داشته باشد.

نحوه رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام

راه حل‌های زیر بر روی هر پلتفرم و دستگاهی کار می‌کنند. برای حل مشکلات مربوط به باز نشدن اینستاگرام، بهتر است اول با عیب‌یابی خود سرویس شروع کنید.

بررسی کنید که آیا اینستاگرام از کار افتاده است یا خیر. از سرویسی مانند Downdetector برای بررسی این موضوع استفاده کنید که آیا خود سرویس اینستاگرام خاموش است یا خیر. اگر اینطور است، باید منتظر بمانید تا مهندسان اینستاگرام این سرویس را دوباره راه اندازی و اجرا کنند.

علت باز نشدن اینستاگرام

برنامه اینستاگرام را مجددا راه اندازی کنید
راه اندازی مجدد اینستاگرام اغلب خطاهای موقتی را برطرف می‌کند. برای انجام این کار، باید برنامه اینستاگرام را در اندروید یا آیفون خود ببندید، سپس، برنامه را دوباره راه اندازی کنید و در نهایت ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید
راه اندازی مجدد دستگاه تلفن همراه، اغلب مشکلات را برطرف می‌کند. پس اندکی وقت بگذارید و اندروید یا دستگاه iOS خود را مجددا راه اندازی کنید تا ببینید آیا مشکلات مربوط به باز نشدن اینستاگرام حل می‌شود یا خیر.

چرا راه اندازی مجدد اغلب کمک می‌کند؟ هنگامی که دستگاه خود را راه اندازی مجدد می‌کنید، تمام فایل‌های موقت و حافظه کاری پاک می‌شود و تمام اطلاعات مورد نیاز دستگاه و برنامه بارگیری می‌شود. گاهی اوقات این فایل‌ها به طور موقت خراب شده‌اند و تنها راه پاک کردن خرابی، راه اندازی مجدد است.

به روز رسانی برنامه اینستاگرام را بررسی کنید
به‌روزرسانی‌های برنامه اینستاگرام را در دستگاه Android یا iPhone خود بررسی و نصب کنید. اگر برنامه اینستاگرام شما قدیمی باشد، می‌تواند منجر به خطاهای اتصال و مشکلات دیگری شود که منجر به کار نکردن اینستاگرام در دستگاه تلفن همراه شما می‌شود.

اتصال اینترنت خود را بررسی نمایید
چه از رایانه یا دستگاه تلفن همراه استفاده کنید، عدم اتصال به اینترنت به این معنی است که مرورگر یا برنامه تلفن همراه شما نمی‌توانند به سرویس اینستاگرام دسترسی داشته باشند. اگر اتصال وای فای شما قطع شده باشد، مشکلات مشابهی را در اتصال به اینستاگرام مشاهده خواهید کرد.

علت باز نشدن اینستاگرام

کش برنامه اینستاگرام را در دستگاه اندروید یا آیفون خود پاک کنید
در حالی که کش، عملکرد برنامه را با ذخیره اطلاعات در حافظه محلی بهبود می‌بخشد، اما می‌تواند منجر به مشکلاتی شود که دستگاه شما آخرین اطلاعات را از اینستاگرام دریافت نکند. پاک کردن داده‌های حافظه پنهان، برنامه شما را مجبور می‌کند آخرین اطلاعات را از اینستاگرام بازیابی کند. همچنین اگر با با باز کردن اینستاگرام در مرورگر رایانه خود مشکل دارید، ممکن است به پاک کردن کش مرورگر به شما کمک کند.

مجوزهای برنامه اینستاگرام را بررسی کنید
اینستاگرام برای استفاده از دوربین، مخاطبین، میکروفون، عکس‌ها و فضای ذخیره‌سازی دستگاه تلفن همراه شما به مجوز نیاز دارد. اگر هر یک از این مجوزها برای برنامه اینستاگرام فعال نباشد، می‌تواند منجر به مشکلاتی در باز نشدن اینستاگرام شود.

برنامه اینستاگرام را حذف و دوباره نصب کنید
اگر تا این مرحله هیچ گزینه‌ای جواب نداده است، بهتر است اینستاگرام را از اندروید یا آیفون خود حذف کنید سپس اپلیکیشن اینستاگرام را دوباره روی دستگاه خود نصب کنید.

اکانت‌های اینستاگرام را آنفالو کنید
اگر با فالو کردن اکانت‌های جدید اینستاگرام مشکل دارید، تنها راه حل این است تا جایی که می‌توانید اکانت‌های زیادی را آنفالو کنید تا بتوانید کاربران اینستاگرام بیشتری را دنبال کنید.

سرویس VPN خود را غیرفعال کنید
VPN یک سرویس عالی برای محافظت از حریم خصوصی و افزایش امنیت است اما متأسفانه، VPN می‌تواند باعث ایجاد خطا در اتصال و باز نشدن اینستاگرام شود. برای رفع این مشکل VPN خود را غیرفعال کنید و سپس بررسی کنید که آیا این مشکل حل شده است یا خیر.

علت باز نشدن اینستاگرام

مطمئن شوید که داده‌های پس‌زمینه محدود نیستند
اگر داده‌های پس‌زمینه خاموش باشد، ممکن است اینستاگرام نتواند به اینترنت وصل شود. برای رفع این مشکل، تنظیمات برنامه اینستاگرام را باز کنید، منوی داده موبایل و وای‌فای را پیدا کنید و مطمئن شوید که Set the Background data toggle روی روشن تنظیم شده است.

اگر هیچ کدام از گزینه‌ها موثر نبود زمان آن رسیده است که مشکل را به اینستاگرام گزارش کنید زیرا ممکن است مشکل از حساب کاربری شما باشد و باید پشتیبانی مشتری اینستاگرام به شما کمک کند.

سوالات متداول
چگونه موسیقی را در اینستاگرام اصلاح کنم؟
اگر در افزودن موسیقی به پست یا استوری اینستاگرام خود مشکل دارید، ابتدا باید برخی از اصلاحات اساسی را امتحان کنید. از سیستم خارج شوید و دوباره وارد شوید، به‌روزرسانی برنامه را بررسی کنید و حساب دیگری را امتحان کنید. اگر هیچ کدام از اینها موثر نبود، ممکن است مشکل از خود برنامه باشد و فقط باید منتظر بمانید تا اینستاگرام آن را برطرف کند.

چگونه نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام را اصلاح کنم؟
برای رفع اعلان‌های از دست رفته، ابتدا مطمئن شوید که آنها را متوقف نکرده‌اید: عکس نمایه خود > بیشتر (سه خط) > اعلان‌ها را انتخاب کنید و مطمئن شوید که Pause All فعال نیست. در این صفحه، می‌توانید انواع خاصی از اعلان‌ها (پست‌ها، استوری‌ها، نظرات، دنبال‌کنندگان، پیام‌ها، تماس‌ها‌ و غیره) را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فعال هستند. در غیر این صورت، تنظیمات اعلان خود را در دستگاه Android یا iOS خود بررسی کنید.

منبع: lifewire

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.