چگونه از دوربین امنیتی هوشمند در برابر هکرها محافظت کنید

0 141

دوربین امنیتی هوشمند راهی مناسب و مقرون به صرفه برای ایمن نگه داشتن خانه و خانواده است. این دستگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که از طریق یک برنامه در گوشی همراه، درب ورودی و سایر اتاق‌های خانه را کنترل کنید. اما باید مراقب باشید زیرا هکرها می‌توانند به سیستم امنیتی شما مانند هر چیز دیگری -که به اینترنت متصل است- دسترسی داشته باشند. اما خبر خوب این است که با چند راهکار ساده می‌توانید از دوربین امنیتی هوشمند خود در برابر هکرها محافظت کنید.

راههای محافظت از دوربین امنیتی هوشمند

هدف از دوربین امنیتی هوشمند ایمن نگه داشتن خانه است، اما اولین چیزی که باید نگران آن باشید این است که شخصی به شبکه بی‌سیم شما نفوذ پیدا کند. در ادامه چند راهکار بیان می‌کنیم که می‌توانید برای محافظت از دوربین امنیتی هوشمند در برابر هکرها انجام دهید:

1. از یک برند معروف خرید کنید
از یک سازنده معتبر و مطمئن خرید کنید، زیرا خدمات با کیفیتی را برای مسائل امنیتی و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ارائه خواهد کرد که از دستگاه‌های شما محافظت می‌کند.

2. امن‌ترین تنظیمات Wi-Fi را انتخاب کنید
از بالاترین درجه امنیت وای فای موجود استفاده کنید، WPA2 را انتخاب کنید، یا اگر یک گزینه دارید WPA3 را انتخاب کنید. هرگز از شبکه Wi-Fi عمومی برای دوربین خود استفاده نکنید.

3. رمز عبور پیش فرض دستگاه را تغییر دهید
در مرحله بعد، باید رمز عبور پیش فرض کارخانه‌ای را -که همراه با دوربین امنیتی شما ارائه شده است- تغییر دهید. برای این کار دستورالعمل‌های زیر را انجام دهید:

  • از رمز عبور پیچیده استفاده کنید که حدس زدن آن سخت باشد (از «123456» استفاده نکنید)، و حاوی اطلاعات شخصی واضحی مانند نام یا تاریخ تولد شما نباشد.
  • از همان رمز عبوری استفاده نکنید که برای دستگاه دیگری تنظیم کرده‌اید. اغلب، رمزهای عبور خود را تغییر دهید یا حتی بهتر است یک مدیریت رمز عبور راه اندازی کنید.

محافظت از دوربین هوشمند

4. نام کاربری و شبکه پیش فرض را برای روتر Wi-Fi تغییر دهید
وقتی دوربین خود را نصب می‌کنید، مطمئن شوید که نام کاربری و شبکه پیش‌فرض روتر Wi-Fi خود را تغییر داده‌اید، البته اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید. دسترسی به موارد پیش فرض به صورت آنلاین برای هکرها بسیار آسان است. سازندگان معمولاً دستورالعمل‌هایی را برای نحوه تغییر نام روی روتر چاپ می‌کنند.

5. از فایروال استفاده کنید
فایروال سخت افزاری که ممکن است در روتر و مودم Wi-Fi شما تعبیه شده باشد، می‌تواند به جلوگیری از دسترسی هکرها به دستگاه‌های خانه هوشمند از جمله دوربین‌های امنیتی کمک کند. اگر ندارید، برای کمک به ایمن نگه داشتن شبکه خود، فایروال نصب کنید.

6. از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید
بسیاری از دوربین‌های هوشمند احراز هویت دو مرحله‌ای را ارائه می‌کنند، یک اقدام امنیتی اضافی که هر زمان که از یک دستگاه ناشناس وارد حساب خود می‌شوید، یک کد منحصربه‌فرد – معمولاً به تلفنتان – برای شما ارسال می‌کند. بدون کد، شما (یا یک هکر احتمالی) نمی‌توانید وارد شوید.

7. نرم افزار خود را به روز کنید
حتماً به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در دوربین امنیتی خود را بررسی کنید تا از آن در برابر هکرها و بدافزارها محافظت شود. ممکن است اعلان‌های به‌روزرسانی خودکار را دریافت نکنید، بنابراین حتماً به‌طور دوره‌ای به‌روزرسانی‌ها را در قسمت تنظیمات در برنامه تلفن همراه خود بررسی کنید و در صورت وجود، به‌روزرسانی‌ها را نصب کنید.

علائم هک شدن دوربین امنیتی

این یک احساس وحشتناک و خوشبختانه بسیار نادر است، اما در ادامه مواردی بیان شده است که نشان می‌دهد دوربین امنیتی هوشمند شما هک شده است:

محافظت از دوربین هوشمند

عملکرد ضعیف
ممکن است یک مشکل ساده مانند سیگنال ضعیف اینترنت وجود داشته باشد، اما اگر دوربین امنیتی درست کار نمی‌کند ممکن است هک شده باشد.

حرکات یا صداهای عجیب
آیا دوربین امنیتی شما بیشتر از حد معمول حرکت می‌کند؟ یا شاید به کندی کار می‌کند یا صدای بوق عجیب، کلیک یا حتی صدای ناآشنا می‌شنوید؟ اینها می‌تواند نشانه‌هایی از کنترل دوربین توسط یک فرد غیرمجاز باشد.

چراغ‌های LED سوسوزن
اگر متوجه شدید چراغ‌های نشانگر دوربین هوشمند چشمک می‌زند یا به‌طور غیرمنتظره‌ای خاموش می‌شوند، ممکن است هک شده باشد.

مشکلات ورود
اگر رمز عبور شما کار نمی‌کند یا یک کاربر ناشناس را در حساب خود می‌بینید، ممکن است شخصی به شبکه شما دسترسی پیدا کرده باشد یا سعی کرده است به شبکه شما دسترسی پیدا کند.

تغییرات یا اعلان‌ها در تنظیمات
آیا تغییراتی در تنظیمات می‌بینید که انجام نداده‌اید؟ یا، آیا اعلان‌هایی را دریافت می‌کنید که انجام نداده‌اید؟ ممکن است دوربین شما در معرض خطر قرار گرفته باشد.

افزایش مصرف داده
مصرف داده شبکه خود را بررسی کنید. اگر خیلی بالاتر از حد معمول باشد، یک هکر می‌تواند فیلم را از دوربین شما منتقل کند.

اگر فکر می‌کنید هکرها به دوربین امنیتی شما ضربه زده‌اند چه باید کرد؟

اگر فکر می‌کنید دوربین امنیتی شما هک شده است، فوراً دستگاه خود را با جدا کردن کابل شبکه یا خاموش کردن وای فای خود از اینترنت جدا کنید.

برای اینکه فوراً از خود محافظت کنید، مراحل ذکر شده را بررسی کنید.

منبع: asurion

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.