چگونه اطلاعات شبکه خانگی خود را با یک کد QR به اشتراک بگذارید

69

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که دوستان و فامیل به خانه‌تان آمده باشند و از شما بخواهند رمز وای فای منزل را به آن‌ها بدهید. معمولا این اشتراک گذاری با خواندن پسورد و وارد کردن آن صورت می‌گیرد اما اگر پسورد وای‌فای از کاراکترها، علائم و حروف پیچیده تشکیل شده باشد در اختیار گذاشتن آن کمی دشوار خواهد بود، از این روی یک روش ساده‌تری برای اشتراک گذاری پسورد اینترنت وجود دارد این کد QR نامیده می‌شود و ساختن آن ساده‌تر از آن چیزی است که فکر کنید و ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه.

در ایستاتگ ما به صدها نفر کمک می‌کنیم تا بیشترین بهره را از فناوری و لوازم خانگی خود ببرند و بتوانند خودشان آن را تعمیر کنند. از عیب‌یابی لپ‌تاپ گرفته تا راه‌های جلوگیری از داغ شدن بیش از حد تلفن. در ادامه نکاتی در مورد نحوه ایجاد کد QR برای Wi-Fi بیان شده است چه iPhone® یا Android™ داشته باشید.

کد QR چیست؟

کدهای پاسخ سریع (QR) الگوهای قابل اسکنی هستند که با اطلاعات دیجیتال داخلی مانند پیوندهای وب‌سایت و کدهای کوپن ارائه می‌شوند. این کد از نقطه‌هایی به رنگ سیاه (که ماژول نام دارد) بر روی صفحه سفید رنگی تشکیل شده است و با استفاده از آن می‌توان اطلاعات خاصی را در مورد یک محصول، یک مکان خاص یا دسترسی به یک وب‌سایت اینترنتی به‌دست آورد. حتماً در رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها یا پشت کارت ویزیت‌ها متوجه آن‌ها شده‌اید، آنها به شکل مربع هستند و دارای یک الگوی سیاه و سفید هستند که پس از اسکن کردن با تلفن هوشمند، امکان دسترسی بدون تماس به اطلاعات آنلاین را به شما می‌دهد.

هنگامی که کد QR خود را دریافت کردید، تنها کاری که مهمانان شما باید انجام دهند این است که دوربین دستگاه تلفن همراه خود را به سمت کد بگیرند، سپس اعلانی با عنوان Wifi QR Code ظاهر می‌شود. اگر روی آن کلیک کنید گزینه پیوستن به شبکه وای فای نمایش داده می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی گزینه Join‌ یا Connect کلیک کنید.

کد QR چیست؟

چگونه یک کد QR وای فای در آیفون ایجاد کنیم؟

برای ایجاد یک کد QR Wi-Fi در iPhone، از برنامه Apple® Shortcuts استفاده کنید. این مراحل را دنبال کنید.

  1. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، برنامه Shortcuts را از App Store® دانلود کنید.
  2. برنامه Shortcuts را در آیفون خود باز کنید، سپس روی گالری در پایین گوشه سمت راست ضربه بزنید.
  3. در بالای صفحه، کادرهای مستطیلی با نمادهای کوچک مشاهده خواهید کرد. انگشت خود را به سمت راست بکشید تا Shortcuts for Accessibility را ببینید، سپس روی آن ضربه بزنید.
  4. لیست نمادها را به پایین اسکرول کنید و QR Your Wi-Fi را انتخاب کنید.
  5. روی افزودن میانبر ضربه بزنید.
  6. روی My Shortcuts در سمت چپ پایین صفحه ضربه بزنید.
  7. روی QR Your Wi-Fi در لیست میانبرها ضربه بزنید، نام Wi-Fi خود را وارد کنید و Done را فشار دهید.
  8. رمز عبور خود را وارد کرده و روی Done ضربه بزنید.
  9. یک کد QR روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. برای گزینه‌های بیشتر روی آن ضربه بزنید. می‌توانید روی نماد اشتراک‌گذاری در گوشه سمت چپ پایین صفحه ضربه بزنید تا کد خود را ذخیره کنید یا آن را از طریق AirDrop، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و غیره به اشتراک بگذارید.

کد QR چیست؟

چگونه یک کد QR در اندروید ایجاد کنیم؟

تلفن‌های اندرویدی دارای یک تولید کننده کد QR وای فای داخلی هستند که با اعتبار شبکه کار می‌کند. در ادامه نحوه انجام آن آمده است:

  1. مطمئن شوید که به شبکه Wi-Fi (که می‌خواهید به اشتراک بگذارید) متصل هستید.
  2. روی تنظیمات > اتصالات > Wi-Fi یا تنظیمات > شبکه و اینترنت > اینترنت ضربه بزنید، سپس روی چرخ دنده در سمت راست شبکه ضربه بزنید.
  3. روی کد QR ضربه بزنید. اگر این گزینه وجود ندارد، روی دکمه اشتراک‌گذاری در سمت راست ضربه بزنید (ممکن است لازم باشد از پین یا اثر انگشت خود استفاده کنید تا تأیید کنید که شما هستید). این کار یک کد QR با نام و رمز عبور Wi-Fi ایجاد می‌کند.
  4. اگر می‌خواهید آن را ذخیره کنید تا در آینده از آن استفاده کنید، از تصویر کد یک اسکرین شات بگیرید. شما همچنین می‌توانید آن را در هر زمان بازسازی کنید.

منبع: asurion

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.