۵ دلیل که اپل واچ اولترا برای همه مناسب نیست

0 182

چندی پیش، شرکت اپل از اپل واچ‌های نسل جدید خود با نام اپل واچ اولترا در کنار آیفون‌های جدید خود رونمایی کرد. به طور خاص ما ۳ مدل اپل واچ داریم: اپل واچ سری ۸، سری ارزان از نسل دوم SE و اپل واچ اولترا درجه یک.

ما چند ماهی است که منتظر آخرین مدل از اپل واچ هستیم و اگر شما نیز در انتظار این مدل از اپل واچ بودید، مطمئناً با من نیز موافق خواهید بود که ما بیش از ارزشش منتظر این مدل از اپل واچ با نام اپل واچ اولترا بودیم. اپل واچ اولترا محدود به یک گروه هدف، یعنی ورزشکاران حرفه‌ای می‌شود و به ۵ دلیل مناسب همه افراد نیست.

اما، چرا اپل واچ اولترا مناسب همه نیست؟!

۱- تنها یک طرح رنگ واحد دارند

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که به رنگ‌های مشکی، سفید و سایر طیف‌های رنگی علاقه‌مند هستید؟ اگر جواب شما بله است. در این مورد نیز این ساعت‌های هوشمند برای شما مناسب نیست، به این دلیل که این ساعت‌های هوشمند تنها در یک طیف رنگی با نام رنگ خنثی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

این رنگ خنثی می‌تواند اینگونه باشد که مثلاً رنگ روشن با سایه‌های ظریف نقره‌ای و طلایی ترکیب شود در مقابل اما شما می‌توانید اپل واچ سری ۸ را در ۴ رنگ پرطرفدار مشکی تیره، نقره‌ای، قرمز و طلایی و گاهی خاکستری انتخاب کنید که این می‌تواند طیف گسترده‌تری از خریداران را مجذوب خود کند. همچنین، شما می‌توانید اپل واچ‌های سری ۸ را با دو جنس متفاوت آلومینیوم و فولاد ضد زنگ تهیه کنید. این قابلیت به دلیل تک جنسی بودن اپل واچ اولترا برای شما ممکن نیست.

اپل واچ اولترا
۲- شما نمی‌توانید از همه ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن استفاده کنید

ویژگی‌ها و فناوری‌های اپل واچ سری ۸ در اپل واچ اولترا گسترش یافته است. این ویژگی‌ها شامل اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، ECG، ردیابی چرخه قاعدگی با تخمین زمان تخمک گذاری، سنسور ضربان قلب، GPS، سنسور دمای بدن، سنسورهای تعیین عمق و دمای آب مناسب غواصی، دو بلندگو و سه میکروفون، برنامه‌های کامپیوتری غواصی و موارد بیشمار دیگر است.

لیست گسترده‌ای از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها خوب است، اما اگر نتوانید از آنها استفاده کنید این قابلیت‌ها چه فایده‌ای دارند؟ اپل واچ سری ۸ برخی از این ویژگی‌ها را ندارد، اما این موضوع اکثر کاربران را آزار نخواهد داد.

۳- اپل واچ اولترا گران است

این ساعت‌های هوشمند تقریباً به اندازه یک مک بوک ایر اصلی، برای شما هزینه دارند. این در حالی است که قیمت مدل پایه اپل واچ سری ۸ نصف اپل واچ اولترا است. بنابراین اگر ورزشکار حرفه‌ای نیستید و می‌خواهید کمتر از ۱۰۰ دلار برای خرید اپل واچ هزینه کنید، بهتر است اپل واچ سری ۸ یا یک گوشی آیفون ۱۴ یا آیفون ۱۳ با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را در برنامه خرید خود قرار دهید.

اپل واچ اولترا
۴- وزن آن بالا است

بدنه این ساعت‌های هوشمند از تیتانیوم درجه یک ساخته شده است، که از اپل واچ سری ۸ سنگین‌تر است. اما چقرمگی و مقاومت در برابر خوردگی عالی دارد که همین عامل باعث شده است به گزینه بسیار مناسبی برای ورزشکاران و دوچرخه سواران در رقابت‌های سنگین ورزشی تبدیل شود.

این ساعت‌های هوشمند در مقایسه با سری ۸ حجیم‌تر هستند، تا بتوانند یک باتری بزرگتر و دکمه‌های اضافی بیشتری را در خود جای دهند. به عنوان مثال وزن کامل این ساعت‌های هوشمند ۶۱.۳ گرم است در حالی که مدل اپل واچ سری ۸، ۴۵ میلی‌متر و از جنس استیل ضد زنگ با وزن ۵۱.۵ گرم است. بنابراین، اگر شما نیز مانند بسیاری از مردم یک ساعت هوشمند جمع و جور می‌خواهید که بتوانید بدون زحمت آن را بپوشید، این ساعت‌های هوشمند انتخاب مناسبی برای شما نیستند.

۵- اپل واچ‌های اولترا ساعت‌های بسیار بزرگی هستند

در همین ابتدا، ذکر این نکته مهم است که این ساعت‌های هوشمند بسیار بزرگ هستند، تقریبا بزرگترین ساعت در تاریخ اپل واچ‌ها. به طور خاص اندازه بدنه اپل واچ اولترا ۴۹ میلیمتر است که ۴ میلیمتر بزرگتر از بدنه بزرگترین سری ۷ و ۸ اپل واچ تا به امروز است.

بنابراین، اگر شما حزء از آن دسته افرادی هستید که مچ دست خیلی بزرگی ندارید، این ساعت‌های هوشمند را فراموش کنید. زیرا ظاهر زننده و غیر جذابی به استایل شما می‌دهد. این ساعت‌های هوشمند در اندازه‌های کوچک‌تر یا اختصاصی برای زنان فروخته نمی‌شود، بنابراین اگر یک زن یا مرد با مچ دست کوچک هستید، بهتر است از سری‌های دیگر اپل واچ خریداری کنید.

منبع: medium

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.