۵ قابلیت نسخه ۳۶۵ مایکروسافت آفیس ۲۰۲۳

0 213

مایکروسافت آفیس از زمان عرضه آن در سال 1990 به عنوان یکی از اصلی‌ترین لوازم کسب و کارها شناخته شده است. البته که نیازهای سازمان‌ها در طول زمان تغییراتی کرده است، اما مایکروسافت با بروزرسانی مداوم آفیس با برنامه‌ها و ویژگی‌های جدید با این تغییر تکامل یافته است. اکثر کاربران مایکروسافت لازم است بدانند چگونه با تیم‌های مایکروسافت کار کنند و ویژگی‌های جدید آن را -که وارد برنامه‌های کاری آن‌ها می‌شود- بشناسند. در اینجا لازم است که برخی از ویژگی‌های مایکروسافت آفیس 365 را بشناسید و از آن استفاده کنید.

ویژگی‌های جدید مایکروسافت آفیس 365

ما در این مقاله به بررسی 5 ویژگی جدید و مورد علاقه از افزایش انعطاف پذیری فضای ابری تا راه‌های بیشتر برای همکاری در پروژه‌ها می‌پردازیم. آفیس معرفی شده در اواخر سال 2022 یکی از پر قابلیت‌ترین مایکروسافت آفیس‌های عرضه شده بوده که کاربران می‌توانند آن را در پروژه‌های آینده خود پیاده سازی کنند.

۱- قابلیت فضای ذخیره‌سازی و امنیت بهتر در OneDrive

نسخه 365 مایکروسافت، با قابلیت استفاده بیشتر از ویژگی‌های ابری به افراد اجازه می‌دهد فایل‌ها و اسناد را بدون زحمت در اینترنت و فضای ابری نامحدود ذخیره و به اشتراک بگذارند. خوشبختانه، مایکروسافت با به روز رسانی ویژگی‌های خود توانسته است تا درصد بسیار بالایی از تقاضای سازمان‌ها و افراد را برای استفاده از فضای OneDrive برآورده سازد.

به عنوان مثال، شما به عنوان کاربر مایکروسافت office 365 می‌توانید تا ۱ ترابایت داده را در فضای ابری ذخیره کنید و به شما این امکان را می‌دهد با استفاده از سایر برنامه‌های مایکروسافت مانند word یا Excel روی اسناد و فایل‌ها مشترکاً کار کنید. سازندگان نسخه جدید مایکروسافت 2023 البته، امنیت این آفیس پرطرفدار را نیز فراموش نکرده‌اند.

آفیس 365 مجهز به windows defender بوده است که از داده‌های شما در برابر نفوذ و حمله ویروس‌ها محافظت می‌کند. همچنین دارای یک لایه محافظتی فوق العاده قوی است بنابراین تیم‌های امنیتی می‌توانند به طور دقیق تهدیدها را در زمان مناسب شناسایی کرده و به آنها پاسخ دهند.

به علاوه، نسخه آفیس 365 به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌ها را با رمز عبور رمزگذاری کنید، داده‌ها را در یک فضای شخصی کپی یا ذخیره کنید و از حفاظت داده‌های محرمانه مطمئن شوید. این نسخه با قابلیت بی‌شمار، به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌های در معرض خطر خود را از راه دور حذف کنید.

نسخه 365 مایکروسافت آفیس

۲- همکاری با شرکای دیگر در زمان مناسب

آفیس 365 به شما این امکان را می‌دهد فایل‌ها و اسناد خود را در مکانی مناسب در فضای ابری و در OneDrive با یک رمز عبور شخصی ذخیره کنید و در زمانی که به آن نیاز دارید برای همکاری بیشتر با تیم کاری خود و جهت افزایش بهره‌وری به اشتراک بگذارید. تیم شما می‌تواند در هر زمانی وارد آن شده تا همه بتوانند روی اسناد word, Excel, PowerPoint کار کنند و شما نیز به آن دسترسی داشته باشید. یعنی می‌توانید فایل‌های به اشتراک گذاشته خود را ردیابی کنید و ببینید چه کسی و چه زمانی و چه تغییراتی را بر روی اطلاعات شما انجام داده است.

علاوه بر این، به جای منتظر ماندن برای ایمیل، تماس یا برگزاری جلسات، نظرات خود را برای سریع‌تر کردن فرایند انجام پروژه در فایل‌های اشتراکی ارائه کنید. بهتر است بدانید که این نسخه از مایکروسافت از آنجایی که با برنامه اسکایپ ادغام شده است، ویژگی‌های پیام رسانی فوری دارد و می‌توانید جلسات صوتی داشته باشید یا حتی صفحه نمایش کاری خود را در حالی به اشتراک بگذارید که همه در حال کار بر روی پروژه هستند.

۳- ایجاد نقش داده با برنامه Power Map

برنامه power Map یکی دیگر از ویژگی‌های جالب مایکروسافت آفیس 365 است، این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا داده‌ها را از اکسل گرفته و به یک نقشه سه بعدی تعاملی زیبا تبدیل کنید. این یک قابلیت قدرتمند برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و جمع آوری اطلاعاتی است که باید با جست وجوی صفحات گسترده پیدا کنید.

حتماً می‌دانید که انتقال اطلاعات به مخاطبان مختلف، مانند سهامداران یا شرکای بالقوه تا چه اندازه سودمند است ‌حال اگر این اطلاعات به صورت یک نقشه مفهومی و قابل ارائه به تصویر در بیاید تاثیر بیشتری نیز خواهد داشت. قابلیت Power Map به راحتی هرچه تمام‌تر و تنها با یک کلیک ساده در اکسل راه‌اندازی شده و قابل استفاده است. با این برنامه یک نقشه سه بعدی یا سفارشی ترسیم کنید که در آن می‌توانید نمایش سینمایی از بینش‌ها و یافته‌های خود را ایجاد کنید.

همچنین، این قابلیت مایکروسافت به شما این امکان را می‌دهد که ردیف‌ها و ستون‌های مختلف را فیلتر کنید، یا حتی می‌توانید از فیلترهای پیشرفته برای ارائه جذاب داده‌ها استفاده کنید.

نسخه 365 مایکروسافت آفیس

۴- کار کردن با برنامه‌های مایکروسافت آفیس از هر دستگاهی و از هر کجای دنیا

نسخه مایکروسافت آفیس 365 نه تنها بر رایانه شخصی و لپ تاپ شما بلکه بر روی دستگاه‌های اندروید یا ios نیز در دسترس هستند. بنابراین، شما می‌توانید آن را روی تلفن همراه خود نیز داشته باشید. حتی اگر به محیط کار یا لپ‌تاپ شخصی خود دسترسی ندارید، می‌توانید با ورود به دستگاه مهمان از طریق مرورگر وب و تنها با وارد کردن رمز عبور شخصی خود به فایل‌ها و اسناد خود دسترسی پیدا کنید.

دسترسی شما به نسخه مایکروسافت آفیس 365، دسترسی به همه برنامه‌های شما شامل: اسناد اکسل، ورد، پاورپوینت و OneDrive, outlook می‌شود که همه این‌ها در فروشگاه اپل استور و فروشگاه پلی استور اندرویدی نیز در دسترس هستند.

۵- مدیریت گردش کار با برنامه Microsoft Planner

مدیریت گردش کار کلید موفقیت هر کسب و کاری است. Microsoft Planner به شما این امکان را می‌دهد تا بدون زحمت تیم‌ها و وظایف را در یک مکان سازماندهی کنید، می‌توانید به وسیله آن ضرب الاجل تعیین کنید، فایل‌ها را به اشتراک بگذارید، کارهای خود را برنامه‌ریزی کنید و پیشرفت هر کار و پروژه‌ای را پیگیری کنید. این برنامه می‌تواند یک آینه تمام نما از کارهای به اتمام رسیده و در حال انجام را به شما نشان دهد و در واقع تجسم‌هایی ایجاد می‌کند تا بتوانید به سرعت ببینید که اوضاع چگونه پیش می‌رود. همه این امور به طور یکپارچه از طریق یک پورتال داشبورد مدیریت می‌شوند.

تنها شرط لازم این است که یک اشتراک مایکروسافت آفیس 365 داشته باشید تا بتوانید از تمامی قابلیت‌های آن بدون محدودیت استفاده کنید.

نظر نهایی درباره قابلیت‌های بی‌شمار Microsoft Teams office 365

مایکروسافت آفیس 365 دارای ویژگی‌های بسیاری است که به سازمان‌ها کمک می‌کند بهره‌ورتر باشند، کارآمدتر کار کنند و همکاری تیمی بیشتری داشته باشند و خیلی از موارد دیگر. این ویژگی‌ها نه تنها مفید هستند بلکه کاربر پسند و شهودی نیز هستند. ما به راحتی می‌توانستیم این لیست را به 10 مورد از قابلیت‌های مایکروسافت 365 تبدیل کنیم، اما این 5 ویژگی و قابلیت بودند که تغییر دهنده بازی در رقابت بین نسخه‌ها هستند.

ما برای دانستن آنچه که مایکروسافت برای آینده خود در نظر گرفته است بسیار هیجان زده و منتظر هستیم، شما نیز منتظر آینده این آفیس پرطرفدار باشید.

منبع: eswcompany

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.